Aktiviti Pelajar & Asrama SM Vokasional Seri Manjung

Berita maya VOKASMA

Khamis, 25 Februari 2010

Barisan Panelis Forum





En Abdul Hakim memulakan forum dengan memanggil ahli panel pertama Cikgu Azman Shabudin yang menceritakan bagaimana keadaan manusia di atas muka bumi sebelum kelahiran Rasulullah.Selepas lebih 1431 Rasulullah meninggalkan kita tetapi ajaran beliau gagal dipadamkam oleh musuh-musuh Islam.

Ahli penel kedua En Jalaludin as-Sayuti pula menceritakan bagaiman keadaan Rasulullah setelah menerima wahyu. Bagaimana hendak menyampaikan ajaran Islam sedangkan orang lain semua jahil tentang apa yang belaiu ketahui.Beliau sempat menyanyikan serangkap lagu raihan berkenaan dengan Rasulullah.

Ahli panel ketiga Ustaz Syed Sharim memulakan dengan menegaskan bahawa rasa cinta Rasul seharusnya menjadi milik semua muslim. Kerana kehebatan Rasulullahlah maka Islam dapat sampai kepada kita semua.Seterusnya belaiau menghuraikan berkaitan dengan wahyu pertama yang diterima oleh Rasulullah.

Ahli panel yang ketiga Ust Mohd Fauzi menjelaskan mengeni akhir zaman orang tak mahukan sunnah nabi sebaliknya memilih untuk mengamalkan sunnah yang tiada kaitan dengan Islam seperti pakaian yang menjolok mata dan sebagainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan